Home

Hannhund eller tispe

Hannhund eller tispe som førstegangshund? Av Anonym bruker, Mars 25, 2012 i Anonymforum - Skravle. Anbefalte innlegg. Anonym bruker 6 010 719 innlegg Anonym bruker. Overkikador; Medlem; 6 010 719 innlegg · #1. Skrevet Mars 25, 2012 Hei. Vi skal ha hund for første gang, en mellomstor, allsidig rase Jeg har aldri hatt tispe før selv, bare hannhund, og har ingen erferinger med tisper i løpetid. Men det jeg tenkte var at jeg heller får takle stress under løpetiden, hva det nå måtte bringe i form av blod, uroligheter, båndtvang og å holde seg vekke fra hundearrangement Sett deg klare mål for hva du skal vektlegge før du ser valpene og velger hannhund eller tispe. En god jakthund skal være ledsager og kompis i 10-12 år. Får du ikke tak i det du vil ha, så vent! Denne saken ble første gang publisert 27/08 2007, og sist oppdatert 04/05 2017. Les alt om Hannhund eller tispe? Publisert av. min. lesing. Du har bestemt hvilken rase du ønsker deg. Nå er tiden inne for å bestemme om du vil ha en hanhund eller en tispe. Tisper er som regel roligere og mindre dominante enn hannhunder, men husk at de kommer i løpetid minst to ganger i året

Valper hos Ben-Star`s Kennel, Oppdrett av Shih Tzu

Hannhund eller tispe som førstegangshund? - Anonymforum

Tispe eller hannhund - Hundeprat - Hundesonen

Hannhund eller tispe? - Vilt og Varier

Hannhund eller tispe? av Solvor Nærland (Hundesport nr 11/12-05) Har du planer om å dele livet med en hund? Tenk gjennom hvilket kjønn du tror vil passe deg. Forskjellen går ikke på at det ene kjønnet er mer hengivent og lojalt enn det andre hei! vi har nå en tispe og skal i neste uke hente en hannhund. begge er 1 år i november. men for å unngå at hun blir gravid, så bare lurte jeg på hvilke hensyn vi bør ta?? kan hun bare bli gravid etter løpetiden eller er faren der hele veien?? finnes det i såfal p-piller eller noe sånt for hunder?? hva ambefaler du evt at vi gjør Tispe eller hannhund? Å velge rett hund er et solid grunnlag for at du kommer til å trives med din valp - og den med deg! Ønsker du å vite mer om AniCura som bedrift eller kanskje søke jobb hos oss Hei! Hunden til søstera mi fikk 27 feb. et kull på 7 valper. Tispa er 7 år gammel, så vi var engstelige for at det kunne bli komplikasjoner. Jeg var med på fødselen, og alt gikk heldigvis bra Som betaling for at jeg var hos henne en uke og fulgte med valpene og mora, har hun lovt meg at jeg skal. Dersom en tispe pares - og får valper - to ganger med mindre enn 12 måneders mellomrom, må det deretter gå minst 12 måneder til neste paring. • En tispe skal ikke ha mer enn 5 kull • En tispe skal ikke pares ved for høy alder, og rasespesifikke hensyn skal tas • Som hovedregel bør en tispe ikke pares etter fylte 8 år

Hei, Vi skal kjøpe hund etterhvert og valget er puddel. Størrelse er ikke helt bestemt og heller ikke kjønn. Angående kjønn, har lest at hannhunder tisser på beina sine, særlig frambeina, og mange eiere vasker hunden etter lufting eller bruker slike gamasjer. Jeg tenker at dette høres tungvint ut.. Hannhund er et ganske velfungerende ord. Hunnhund /hunnhunn/ kan vi derimot klare oss uten. Vi har både tispe, tik, tikse og teve, og mange steder betyr bikkje fremdeles 'hunnhund', som det opprinnelig gjorde Jeg har hatt tispe og hannhund av samme rasen og en tispe av en annen rase.. Jeg skal aldri ha hannhund igjen. Puberteten var grusom, veldig dominant og vanskelig å få skikk på.. Dersom du er nybegynner hadde jeg valgt tispe.. Løpetid er ikke så ofte og innbilt svangerskap har bare skjedd en gang, og det gikk da over av seg selv

A he or she Hill's Pe

En tispe kan også steriliseres uten spesielle årsaker, mens en hannhund ifølge loven kun kan kastreres pga spesielle årsaker. Men jeg skjønner selv ærlig talt ikke dette peset rund løpetid så mange snakker om. En hannhund vil ofte være mer interessert i andre hunder enn hva tisper er, fordi en (intakt) hannhund alltid vil være interessert i å sjekke om en møtende hund er en tispe. De løper året rundt. Voksne tisper vil ofte være mindre interessert i andre hunder når de ikke har løpetid

Her kan du foreslå og se idéer til hundenavn hun basert på kjønn (tispe eller hann). Tispe hundenavn: Hannhund hundenavn : Hundenavn etter hunderase (gruppe): Mange mener at valg av hundenavn er avhengig av hundens rase. At ulike hundenavn kler ulike hunderaser. Er du enig, så se forslag til navn eller forslå hundenavn basert på. En tispe kan være tøff og selvstendig og en hannhund førermyk, eller tvert om. Lignende svar går igjen når jeg har spurt forskjellig «retriever venner». Min gode venninne og treningskamerat Tone svarer likevel spontant at hannhundene er mer stabile og reale, og at tispene er sluere, mer utspekulerte, men enklere i hverdagen Det jeg er skeptisk til med hannhund er samkjønnsagressivitet, men jeg tror ikke det er så utbredt blant flattene. Jeg merker det bare så godt når jeg møter andre hundeeiere på tur. Ofte roper den andre eieren og vil vite om det er hannhund eller tispe jeg har

Hannhund eller tispe? - Hundeprat - Hundesonen

1. Vi vurderer å kjøpe oss ny hund etter at vi måtte avlive schæferen våres for et par år siden. Vi har 2 små barn på 5 og 3 år, og ønsker denne gangen en litt roligere hund. Vi har pratet med en del oppdrettere og flere nevner at hannhundene er mer stabile da man slipper det hormonelle som en tispe..
  2. Vurderer du kastrering av din hannhund eller tispe og er aktiv/konkurrerer med hunden din, anbefales det å kontakte NKK for uttalelse før inngrepet, dersom årsak for kastrering ikke kan knyttes direkte til reell skade eller sykdom
  3. av en tispe eller hannhund i avl kan overføres til en tredjepart ved en kontrakt. Det er obligatorisk at overføring av avls-rettigheter gjøres i form av skriftlige avtaler før paring finner sted. Den skriftlige avtalen om overføring av avlsrett m
  4. Tispe eller hannhund? Hanner og tisper er forskjellige på mange måter, både når det gjelder vekt, størrelse og lynne. - Hanner kan generelt være litt livligere høyere opp i alder, mens tisper ofte blir litt roligere når de er 4-5 år. Hannen er også ofte tyngre og sterkere enn en hunn
  5. Tispe eller hannhund. Et av valgene man må ta før man kjøper en hund, er om man ønsker en tispe eller hannhund. De kjønnsmessige forskjellene kan variere fra fra rase til rase, men de vanligste forskjellene er: Løpetid. Tisper får løpetid ca. to ganger i året og må da passes ekstra på

Vi skal skaffe oss en svart elghund som vi skal bruke til jakt, sporing og friluftsliv. Har kontaktet noen oppdrettere og snakket med dem og det virker som det er stor etterspørsel etter tisper. En sa til og med at han bare selger tisper til de som skal drive med oppdrett, noe vi ikke har tenkt å.. Jeg er vokst opp med ei pointertispe, som for lengst har forlatt oss til fordel for de evige jaktmarker. Ved evt. anskaffelse av ny hund ser jeg for meg at jeg helst ville foretrekke å ha en tispe fremfor en hannhund, utfra tanken om at bedre å ha en tispe med løpetid en sjelden gang, enn en hannhund med løpetid hele året Den gjennomsnittlige hannhund stikker heller ikke av oftere enn en tispe slik mange påstår. Når en hannhund er ferdig dressert er det som regel få overraskelser. Hannhunder er ofte ærligere og mer stabile i humøret og mange jegere som også deltar aktivt med sine hunder på jaktprøver, foretrekker hannhunder nettopp av denne grunn Tispe eller hannhund? Vi har egentlig bestemt oss for en god stund siden at vi vil ha en hund til. Igor trenger en kompis hjemme, og jeg synes det rett og slett er bedre med to hunder enn én, dobbelt så mye glede! Vi har også bestemt oss 90% om rase, og det blir altså flat coated retriever Tispe og hannhund er vanskelig å velge mellom syns jeg. Selv så har jeg hannhund og siden Scott er min første hund så har jeg aldri hatt en tispe, men jeg kunne gjerne ha tenkt meg en. Uansett om man velger å få en tispe eller en hannhund så er jo begge helt utrolig individ, og begge trenger man jo

Video: www.hunden.n

Akkurat. Jeg har hannhund, og han er det slappeste vesenet jeg vet om. Slik har han alltid vært. Godtar det meste, og har stort sett vært et englebarn. Jeg vil hvertfall aldri ha tispe [:)] Min erfaring er hvertfall at tispene er mer egne og sære. Løpetiden er et minus. I tillegg er hannhunder uten unntak flottere enn tisper eller tispe. Er det noen som vet hvilke forskjeller det er, og om de er av stor betydning? Generellt vet jeg det sies at tisper er roligere, men er det da snakk om mye? Og i så fall: hva er det som får folk til å velge hannhunder likevel?? Vi vil ikke ta sikte på noe valpekull. Etter å ha studert rasen en stund har jeg dessuten falt mest. Var å kikket på noen dachsvalper i går og det var to hunder som utpekte seg for oss. Det ene var ei tispe og det andre en hannhund. Så trenger litt råd frem og tilbake om kjønnene. Fordelen med tispe er vel at den som regel er roligere og litt lettere og ha med å gjøre, men på den andre siden har.. Tispe eller hannhund? Legg inn av Helle » ons apr 27, 2016 2:30 pm Hjelp. jeg trodde jeg måtte ta til takke med hannhund og hadde vent meg til den ideen, men nå kan jeg plutselig velge mellom tispe og hannhund Jeg vet jo fordeler og ulemper med kjønnene, men må sortere litt tanker

Når du skaffer deg hund, tenker du selvfølgelig over om det skal være en tispe eller en hannhund. Det er forskjellige grunner til at man velger den ene eller den andre, men en viktig ting å tenke på er at tisper har løpetid. Her er 10 tips til deg.. Det lønner seg som regel å bruke en erfaren tispe første gang en hannhund skal bli far, hun er trygg i situasjonen, og vet hva hun skal gjøre. Vår erfaring er at det beste er å la dem først bli godt kjent med hverandre, vi tar dem så fra hverandre og lar dem møtes igjen en kort tid Den gjennomsnittlige hannhund stikker heller ikke av oftere enn en tispe. Når en hannhund er ferdig dressert vil jegeren alltid vite hva den kan forvente av sin jaktkamerat - det er få overraskelser. I disse periodene vil tispenes yte evne være redusert i større eller mindre grad En tispe som prøves for tidlig (eller for sent) kan også være så brysk mot den uerfarne hannhunden at han ikke tør å prøve seg når den riktige tiden er der. Dersom du ved tidligere løpetider har notert de tegnene din tispe har på at hun er parringsvillig, vil disse notatene kunne hjelpe deg når du ved neste løpetid skal finne ut når det er riktig tidspunkt for å reise Jo, fordi selv de hannhundeierne som aldri kunne tenke seg å ha en tispe, ser flere fordeler med å ha tisper og flere ulemper med hannhund! Men fordi de spurte i denne lille undersøkelsen er erfarne hundefolk ser de heller ingen, eller i hvert fall få, problemer med dette - det hele koker ned til et spørsmål om lederskap og dressur

Tispe og hannhund kan bli veldig masete pga løpetid. Noen hannhunder spiser ikke, skjelver, hyler etc, mens andre bryr seg ikke annet enn når tispen er høylø. Jeg synes du skal gå for tispe igjen. Det er enklere. Personlig hadde jeg ikke orket hannhund i huset for jeg føler de er mer masete enn tispe Regner med delte meninger, men hva er egentlig best for en fersking, og hvorfor? Vi snakker familiehund, bolonka el.l. Men er ikke interessert i utstilling og avl, om d betyr noe.. Maks alder på tispe ved første parring. På hundehelse.no kan du via video- eller telefonsamtale få konsultasjon med veterinær som gir deg råd om din hund eller katt, samt ved behov kan skrive ut resept eller henvise til spesialist. Følg oss på Facebook. Hundehelse.no Det nærmer seg... Har hatt lyst på Breton lenge nå, og nå har jeg så vidt begynt å planlegge å få tak i en. Ser ut som 90 % av hundene holder til i Nord-Norge da, så tror jeg venter til jeg kan finne noe høvelig nærmere Østlandet. Har god tid, men plutselig dukker det jo opp noe. Det jeg lurer på..

Det finnes ingen perfekt hund, alle har en eller annen feil, men det er viktig å se at hannhund og tispe, i alle fall i teorien, kan utfylle hverandre. Har for eksempel tispen din litt store ører, bør hannhunden ha absolutt perfekte ører, og er tispen din litt lang i lendene, bør ikke hannen være det Kastrering er et kirurgisk inngrep hvor testiklene eller eggstokkene fjernes eller ødelegges. Kastrering av hannhund er et relativt enkelt inngrep, mens kastrering av tispe er en større operasjon. Alle kirurgiske inngrep utsetter hunden for belastninger og potensielle komplikasjoner, blant annet i form av smerte, blødning og infeksjon Hannhund eller tispe? - Hundeprat - Hundesonen . med dette, samt kostnader som For hannhund skal paring varsles senest 7 dager i forveien. Fôrverten kan lett la seg blinde av den øyeblikkelige fordel ved å slippe å betale ordinær kjøpesum for en valp, og ikke i tilstrekkelig grad ser konsekvensene av de plikter man til gjengjeld tar på se

Hannhund eller tispe: Hvordan velge - My Animal

Spørsmål: Jeg har en tispe på snart 7 år og en hannhund på 1 år og 2 mnd. Hannhunden ble truffet av en bil og skal egentlig holde seg rolig.Tispa har selvfølgelig fått løpetid og er veldig klar om dagen og byr seg frem i tide og utide Ser du etter et norrønt navn til din hund? Da kan vi hjelpe deg. På denne siden gir vi deg en stor alfabetisk oversikt over skikkelige vikingnavn til både tisper og hannhunder. Norrøne navn har hatt et oppsving i popularitet den siste tiden. TV-serier som Game of Thrones, Vikings ol kan nok ta mye av Norrøne hundenavn - Alfabetisk oversikt over flotte norrøne navn til din hund Read. Hannhund eller tispe? Mange velger tispe fordi det sies at de er lettere å ha. I sommer har mange oppdrettere merket dette, og Marit Krohg er en av dem. Hun kunne ha solgt mange flere tisper og..

Oscar, «Blå hannhund | «Kennel Coventina

Hannhunder eller tispe? - Anonymforum - Skravle

1. Løpetid og frustrert hannhund NYTT TEMA. Innlegg: 973. Devil_Woman. 17.06.13 14:41. Del. Jeg trenger tips og råd! Hvis ikke har de allerede fått lystene og hopper like gjerne opp på ei tispe med løpetid Du trenger ikke røske eller nappe i noe bånd,heller ikke klype da dette ikke har noen virkning..
  2. Tema: Re: Tispe eller hannhund? Søn Jun 05 2011, 18:05: Det er et vanskelig spørsmål. Jeg tror det er hipp som happ. Dvs. man kan sikkert møte på utfordringer med begge kjønnene. Typen utfordring kan kanskje være forskjellig mellom kjønnene, men jeg tror ikke det ene kjønnet er værre enn det andre
  3. P uberteten er den alderen der hannhund eller tispe kan få sine første avkom.. Tispa får sin første løpe-tid ved 6-9 måneders alder, men det kan være stor variasjon. Store raser har senere pubertet enn små raser, og de fleste tisper får første løpetid når de er cirka 80 prosent av voksen vekt

hei! vi har nå en tispe og skal i neste uke hente en hannhund. begge er 1 år i november. men for å unngå at hun blir gravid, så bare lurte jeg på hvilke hensy Kastrering av hannhund (valp/unghund) Kastrering av hannhund. Jeh gar en schäfer-gutt på snart 8 måneder som jeg vurderer om jeg skal kastrere Det er noe man må finne ut av selv. Jeg tror ikke jeg kommer til å ha tispe igjen, men man skal aldri si aldri.. Hannhund i puberteten ? Harald Munkvold: Mar 27, 2001 9:41 AM: Posted in group: no.alt.hunder: Det finnes ingen dokumentasjon på din påstand om at trening skaper en eller annen hypernevnrose Tispe eller hanhund? » Fellesforum » Anonymforum - Skravle; Hjelp oss å rapportere regelbrudd. Logg inn for å følge dette . Følgere 1. I henhold til norsk lovverk, er det ikke tillatt å kastrere tispe eller hannhund uten helsemessig eller bruksmessig grunn. Snakk med veterinæren din om dette dersom det er noe du lurer på om er hensiktsmessig for din hund. Kastrering av hunder kan ha både ulemper og fordeler

Hundeforsikring pris - Hundene som koster mest og minst å

Jeg har en tispe og skal snart i tillegg være fosterhjem for en hannhund. Det kan bli problematisk. Hvor mye pleier sterilisering å koste? Svar: I Norge er det ikke tillatt å sterilisere eller kastrerer hunder uten medisinsk grunn. Det betyr at det i prinsippet er forbudt å sterilisere eller kastrere en hund fordi det er praktisk for eier Alle sier at det er så pyton å ha hannhund når man har tispe. Spesielt med tanke på løpetid. Nå er jeg eier av min 3. hannhund, mens jeg fortsatt sliter ;0) på min første tispe. Nå har hun løpetid og er absolutt høylø. Alle hannene jeg har hatt, har det gått an å snakke til med lø tispe i huset. Selvfølgelig er d Vinglepetter her. jeg sa fra til oppdretter at jeg vil ha tispe i natt, og nå ringte jeg henne nettopp og sa at jeg må ha lenger betenkningstid Det er først og fremst pelskvaliteten jeg er usikker på, og risiko for alopecia. Oppdretter sier at hennes to klarer seg fint på vinteren uten dekken (Göteborg-området) NBK ønsker i større grad å profilere / fremheve de antatt beste hundene i populasjonen. Dette gjøres i en egen tispeliste og en egen hannhundliste i Bretonbasen. Listene er et hjelpemiddel for oppdretter som selv vil finne en parringspartner for sin hund. Hvis kombinasjonen oppfyller kravene til totalindekser vil kullet kunne bli annonsert p

Skal jeg ha hannhund eller tispe; Skal jeg jakte eller ikke; Vil jeg delta på jaktprøver; Hvordan er oppfølgingen fra oppdretter osv. Spør aktuelle oppdrettere om du kan komme for å bli kjent med tispa som skal ha valper. Bli med på jaktprøver og utstillinger for å ta tispa i nærmere øyensyn eller bli medlem nå . Hannhund vs. Tispe. En tråd i 'Generelt' startet av Bollen, 7 Jan 2011. Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp. Side 2 av 2 < Forrige 1 2. Kranglefanten Forumet er livet. ORIGINAL: Jannik Vi har begge deler, jeg syntes det er mye bedre med hanhund, om du ønsker kan du kastrer Ved kastrering blir kjønnskjertlene fjernet eller ødelagt slik at hunden ikke lenger kan reprodusere seg. Operasjon/kirurgisk kastrering der kjønnskjertlene fjernes er den mest brukte teknikken ved sterilisering av både hannhund og tispe. Hos hannhunder fjerner man testiklene, mens man hos tisper fjerner eggstokkene (ovarier) Egne hannhund og tispe modeller med urinal for uproblematisk urinering med dekkenet på og i fart for hannhunder. Dekkenet er egnet både til tynnpelsede sledehunder og til jakthunder og andre raser som er utsatt for sterk kulde eller har behov for beskyttelse mot dette. Også egnet for «pelshunder» for å unngå kramsnø

Tispe eller hannhund? Slik gjør du det riktige valget

1. Hannhund som er urolig pga tispe med løpetid i nabolaget. Vi har en hansch. Svar. Det er helt vanlig for en hannhund å oppføre seg slik når det er en brunstig tispe i nærheten. Det går nok over etter noen dager. Oftest går det over etter noen timer hvis man holder seg inne ; hannhund. Nå melder en av gutta at tispa hans har løpetid
  2. Dersom en hannhund parrer seg med en tispe i perioden mellom 8 og 12 uker etter behandlingsstart, bør det iverksettes egnede tiltak for å for å utelukke risiko for drektighet. Parring som finner sted >12 måneder etter implantasjon, kan medføre drektighet
  3. Lukter de ei tispe som har løpetid, kan han gjøre alt i sin makt for å finne henne. Noen uler i timevis, mens andre bryr seg lite. Skal du bruke hunden din i utstilling, jakt eller liknende, har en hannhund et mer stabilt temperament, fordi den slipper de hormonelle svingningene i forbindelse med løpetiden
  4. Jeg er her med en hannhund er mye enklere)) Covo ville ha valgt deg, tispe eller hannhunden? Hvem tror du lettere? Jeg er her med en hannhund er mye enklere)) Svar №1: Jeg er en bitch, jeg er mer komfortabel med dem, ikke løpe for brary tispe. Hanner bør kastreres
  5. Tispe eller hannhund? Fritid og hobby. Da håper jeg dere har tenkt å bruke hunden aktivt på ett eller annet vis. Dette er en mix som kan bli veldig slitsom dersom den ikke får brukt hodet sitt nok

Oppdretter av Rhodesian Ridgeback. Er du allerede oppdretter av Rhodesian Ridgeback eller planlegger å bruke din tispe eller hannhund i avl? På denne siden finner du grunnleggende informasjon som vedrører avel og oppdrett av den flotte rasen vår Savner du kjæledyret ditt? Eller har du funnet et dyr? Legg inn en annonse på Dyrebar.no, eller sjekk vår oversikt over dyr som er savnet eller funnet i ditt område

Tispe eller hannhund? - Jakt, Fiske og Friluftsliv - VG

1. Verken NP eller NKK har myndighet eller ansvar i forholdet mellom tispe- og hannhundeier. Eventuelle tvister mellom partene er NP og NKK uvedkommende. NP og NKK er uten ansvar for feil eller mangler ved kontraktsformularet. Title: SAMEIEAVTALE HANNHUND_DELOITTE Author: Tone-Lise Vilj
  2. dre hannhunder. L2: Greyhound hannhund. Store rhodesian ridgeback hanner. XL1: Tispe irsk ulvehund. Noen av de største rhodesian ridgeback hanner. Små grand danois. XL2.
  3. Løpetid. De fleste tispene løper 2-3 ganger per år. Løpetiden starter med en blødning. Parring. Normalt kan parringen begynne fra 9-10ende til 17-18ende dagen fra løpetidens begynnelse. Beste tiden er mellom 11-14ende dagen. Blødningen har da blitt svakere i fargen og kan nærmest være fargeløs. Fortsett å lese «9 råd om løpetid, parring og å få valper
  4. I denne artikkelen vil jeg nevne de fleste, og alle nokså vanlige, hudproblemer hos hund i Norge. Det er verdt å merke seg at vidt forskjellige hudsykdommer kan ha helt forskjellige årsaker. Det er derfor viktig å oppsøke veterinær og få en sikker diagnose hvis en skal lykkes med en behandling. Ektoparasiter Ektoparasitter er en [
  5. • Nøytralisering av hannhund og tispe. Nøytralisering er en samlebetegnelse på sterilisering av tisper og kastrering av hannhunder. Ved en nøytralisering fjerner man hundens evne til å avle. • Sterilisering av tisper. Ved sterilisering av tisper fjerner dyrlegen tispens livmor og to eggstokker ved en operasjon

Brunsten er perioden når hunden står for hannhund og parring kan skje. Hvis hunden fortsetter å ha sekret etter 4 uker med løpetid eller starter med sekret igjen etter 1 måneds tid bør man kontakte veterinær siden livmorsbetennelse ofte oppstår i tiden etter løpetid. Normal drektighetslengde hos tispe er på 63 dager ± 2 dager Ha tatt stilling til om du ønsker tispe eller hannhund. Det forventes at alle friske tisper får muligheten til å gå videre i avl, så om du ønsker tispe er dette noe du må ha tenkt igjennom. Det er ofte kortere ventetid for hannhund enn tispe. Være innstilt på å ta imot valp til andre tidspunkter enn vår og sommer. Vi prøver Se full versjon : Hannhund eller tispe? Elenion. 08-06-2009, 14:33. Jeg lurer litt på hva forskjellene er på å ha en hannhund eller en tispe..? Hvilke fordeler og ulemper er det med jente. vs. guttehunder? StelpaogMalin. 08-06-2009, 14:44 hannhund og tispe Har en tispe på 1år og får en ny hund i mai. Er veldig usikker på hvilke kjønn en skal velge. Løpetiden er en side av saken som kan være tøff Vi har 65 resultater for Tispe søker hannhund til de beste prisene. Den billigste annonsen ligger ute til Kr. 1 000. Sjekk ut alle annonser fra hundrevis av markedsplasser på Rubrikk.no

Søvnige tispe 2 og hannhund 3. Hannhund 2 poserer. tispe 2. Hannhund 1 og tispe 1 snakker sammen. Hannhund 3 hilser på et pinnsvin Og så kommer et bilde som ble tatt for nesten en uke siden, de tre brødre: (fra venstre - Hannhund 2, hannhund 3 og hannhund 1) I skrivende stund er det fortsatt valp ledig pga avbud Som tispeeier er du med på å prege framtidens dachshunder, om du setter din tispe i avl. Er du usikker på om din tispe egner seg som avlstispe eller hvilken hannhund du bør velge, kan du som NDF-medlem få hjelp av Sunnhetsutvalget. Men før du setter din tispe i avl, bør du forsikre deg om at hun er skikket til å ha valpekull Se også vår oversikt over hundenavn etter rase, eller kos deg videre på denne siden om du leter etter (eller vil gi råd om) hundenavn til Hannhund uavhengig av rase. Vi har ikke noe tro på lange A-Z-lister med engelske hundenavn, der de færreste er aktuelle for norske hundeeiere Hvit veide 262 g når han ble født. Allerede etter en uke så vi at pelsen var litt mer bølgete enn de fleste av de andre valpene. Det blir spennende å se om han blir krøllete eller bølgete. Han var den første som begynte å åpne øynene på dag 15 og utmerket seg tidlig so

Hannhund: C.I.B Nord Est Ch ESTW-12 NV Ch Shavano's Look out for Obelix. HD: A AD:ua(0) Mentaltest: BPH. Tispe: N Ch Faira Iolanda Kirabo. HD: A AD:ua(0) Mentaltest: Nei. Insemineringsdato 5.oktober 2020. Valpeformidling startet 28.juli 202 Til sist er det som regel (ikke alltid) en hannhund som er flokkleder. Flokklederen har en særskilt posisjon i forhold til alle de andre flokkmedlemmene. Flokklederen kan gripe inn både overfor hannhunder og tisper i flokken, selv om det er svært sjelden at flokklederen griper inn overfor ei tispe i rang- eller dominansforhold

Velg riktig hunderase - Agria Dyreforsikrin

Tispetruse / hannhund belte. Hygiene truse for løpetid. Navn. BUSTER innlegg til tispetruse 25st. 37 NOK. Kjøp BUSTER tispetruse svart. 63 NOK. Kjøp Dogman justerbar tispe truse. 84 NOK Magebelte med tisse/markeringbeskyttelse Tissebånd festes rundt magen til hannhunder som markerer inne i huset. Fint å bruke på eldre eller syke hunder. Levere Fjerning av livmor og eggstokker på en tispe med livmorbetennelse (pyometra). Fjerning av livmor og eggstokker i forbindelse med operasjon av jursvulster. Kastrasjon av hannhund som har prostataproblemer. Kastrasjon av hensyn til dyrevelferd. Kastrasjon kan anbefales av hensyn til dyrevelferd hos enkeltindividet eller på populasjonsnivå

Tispe eller hannhund? - Kjæledyr - Kvinneguiden Foru

Både tispe og hannhund må ha hjerte u/a før paring. NCk anbefaler eldre hundar til avl. NCk anbefaler ingen over en annen og tar ikke ansvar for dyrenes evne til å gi valper hjerte u/a betyr hjerte uten anmerkning, altså fri for bily Kennel SohSpot har primært fokus på gemytt og velfungerende hunder i hverdagen. Dette er Alfa og Omega i vårt hjemmeoppdrett. Vi er alltid på utkikk etter den rette dalmatinerhannen som kan passe sammen med en av våre vidunderlige tisper Hannhund/far: normal/ clear carrier Status Anmerkninger? Status Øyenlysning - begge foreldredyr skal øyelyses med en attest som ikke er eldre enn 12 måneder før parring. Av og til kan oppdretter bevisst velge å bruke en tispe eller hannhund med HD status C i avl. Dette er ikke et godkjent kull, men det kan likevel være gode grunne Ikke anbefalte eller godkjente er når avlsrådet ikke er kontaktet før paring eller at noen av avlskriteriene for hannhund/tispe ikke er oppfylt. Innavlsprosent over 6,5 %. Kjente arvelige defekter eller sykdom. OM C-GRAD AV HD: Avlsrådet har besluttet at vi vil godkjenne og bruke hunder med grad C av HD-avlesning i avl Kastrering av hannhund gjøres som en del av en behandling. Kastrering kan være nødvendig som et ledd i lidelser direkte relatert til reproduksjon og hormoner, men er også indikert ved mange indremedisinske problemer. Under finner du et informasjonsskriv fra oss med en sammendrag av ting som er viktige å vite når man s

Harmoniske og trivelige valper. Leveres ormekurbehandlet, veterinærattest og valpefor. Særdeles godt gemytt og et godt, rasetypisk eksteriør. Her forventer vi stødige og godlynte valper med gode forutsetninger til turkamerat og kos. Send en melding med følgende informasjon: - utfyllende informasjon om deg/dere - hvordan du/dere kjenner til rasen - hvorfor du/dere ønsker Beagle - erfaring. Er du usikker på om din tispe egner seg som avlstispe eller hvilken hannhund du bør velge, kan du som medlem i klubben få hjelp av Helsekomiteen. Noen hannhundeiere har valgt å annonsere sin hannhund på denne nettsiden. Dette er bare noen av mulige hanner som kan egne seg i avl

Dette kan hunden heite! - NRK Kultur og underholdnin

Hannhund med 10 parringer eller mer enn 30 avkom har mindre enn 65 % Fri HD/AA. Hunden viser tydelig vesensmangler ved prøver og tester. Hunden markerer seg som nedarver av andre sykelige defekter. Hunden utvikler uønsket atferd. NSchK kan dessuten når særlige grunner tilsier det, sperre en hund for avl for kortere eller lengre tidsrom Hannhund Tispe-+ Kjøp. Legg i ønskeliste. 3 stk på nettlager. 0 Butikklager; Beskrivelse Support. Kjøp. Beskrivelse. Protector snow er en heldress i tynt og elastisk stoff for hunder i aktivitet som beskytter mot snø, is, kulde og vind Ung sprek hannhund søker etter tispe til parring ( ikke salg) fra FINN. Kart og flyfoto

Home / Informasjon om annonsering av hannhund. Selve avtalen om parring inngås mellom eier av tispe og hannhund og NYTK har ikke ansvar her. eller 4 ck fra 4 foreskjellige dommere. - Pl-attest (attest som kan printes ut) - registrert PL status i Dogweb på hunder født etter 01.01.201 Jeg synes det er helt greit å kastrere en hund, både tispe og hannhund om hunden har store plager og problemer som kan løses ved kastrering. Hva som er store plager og problemer er opp til hundeeier og veterinæren å avgjøre. Noe som er ett problem for en hund er ikke nødvendigvis et problem for en annen hund Melder man seg ut i løpet av året, bortfaller alle poeng for hund og oppdretter. Ellers er medlemskap i NBK en selvfølge for å få formidlet valper. Hunder kan ikke opparbeide poeng i kampen om årets mestvinnende hannhund, tispe, veteran eller oppdretter i perioden fra valpene er 10 uker til papirene er klubben i hende

Protector snow er en heldress i tynt og elastisk stoff for hunder i aktivitet som beskytter mot snø, is, kulde og vind.Dressen er formsydd og skal sitte tett, det elastiske stoffet gir hunden god bevegelsesfrihet og er ideelt til bruk på fjellet. Den bør ikke brukes i skog og kratt, da vil stoffet revne. Vær oppmerksem på at dressen skal sitte tett og at bena ikke er for lange, det er. En kjøper av oss søker fòrvert til en av tispene. Jeg veide de igjen i dag, og alle hadde gått opp siden fødselen fredag. Det var ingen haleknekk, to av valpene hadde sporer bak. Disse er fjernet. Alle har en liten hvit flekk i brystet, og en tispe har et par tær med litt hvitt på

Hannhund eller tispe - Shibali

Inn- og utleveringstider: Mellom kl 08.00 og 09.00, 12.00 og 13.00 samt mellom kl 18.00 og 19.00 Julaften og nyttårsaften kun inn- og utlevering mellom kl 12.00 og 13.00 Andre tidspunkter gjelder kun for kunder som bestiller parkering eller hente-/bringetjeneste og da etter særskilt avtale Oversettelser av uttrykk EN HANNHUND fra norsk til engelsk og eksempler på bruk av EN HANNHUND i en setning med oversettelsene: Det er en hannhund

Løpetid hos hund | AniCura NorgeHundenavnHvit hannhund var savnet i Åseral kommune | Dyrebarvalper – Norsk Whippetklubb
  • Naturfag 7 trinn kompetansemål.
  • Formel 1 ställning.
  • 121doc svindel.
  • Dorgis.
  • Zwijsen inloggen.
  • Aha unplugged.
  • Wbg zukunft eg mittelhäuser straße erfurt.
  • Db linienfahrplan.
  • Maria stemmene i hodet.
  • Topp.no horoskop 2018.
  • Brynjene kryssord.
  • Prüfungsordnung upb maschinenbau.
  • Homenet oppsigelse.
  • Ryfast.
  • Face to face bedeutung.
  • Gleitschirm tandemflug hessen.
  • Sturm herwart berlin.
  • Tanzschule meyer aachen.
  • Hjellegjerde living recliner pris.
  • 4 zimmer wohnung achim.
  • Html form textfield.
  • Tristar vifteovn til vegg.
  • Kendo kaponi no te enamores.
  • Numerologie partner namen.
  • Gurlitt ausstellung bonn.
  • Lima peru.
  • Lavt stoffskifte gravid sykemelding.
  • Wendy serie staffel 2.
  • Fitnessstudio wolfsburg.
  • Ski og seil.
  • Heksebarn i nigeria.
  • Großarl ferienwohnung.
  • Wahlen usa.
  • Arbeitslehre förderschule unterrichtsmaterial.
  • Skapseng beslag.
  • Studienbüro uni mannheim öffnungszeiten.
  • Oppdatere programkort canal digital parabol.
  • Krakk ikea.
  • Abstrakte bilder malen youtube.
  • Lerum dialekt.
  • Poncho ull oppskrift.